.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
چه کسی دربی را قضاوت می‌کند؟

محسن ترکی از داوران بین‌المللی کشورمان روز شنبه بالاخره تحریم مسابقات داخلی را شکست و بار دیگر به میادین داوری بازگشت.

به گزارش فردا پیش از حضور ترکی در بازی استقلال تهران و استیل آذین گمانه‌زنی‌ها برای انتخاب داور شهرآورد تهران قوت گرفته بود و اغلب کارشناسان برای مرادی و مظفری‌زاده شانس بیشتری قائل بودند. اما بازگشت ترکی وی را که سابقه دوبار قضاوت این مسابقه را دارد، به جمع سایر گزینه‌ها اضافه کرد.

ترکی پس از جلسه هفته قبل خود با کفاشیان و حل مشکلاتش یک شنبه هفته گذشته به یمن رفت و روز چهارشنبه مسابقه تیم ملی این کشور برابر کویت را سوت زد و دیروز نیز در ورزشگاه آزادی قاضی مسابقه حساس استیل آذین – استقلال بود.

داور بین‌المللی کشورمان در این دیدار نشان داد که آمادگی خود را حفظ کرده و البته به جز یکی دو صحنه عملکرد قابل قبولی داشت. ترکی که با بازگشت خود عملا پرونده دعوا با کمیته داوران فدراسیون فوتبال را بست بار دیگر خود را به عنوان یکی از گزینه‌های قضاوت دربی پایتخت مطرح کرد.

این در حالی است که تا بازی دربی دو هفته باقی مانده است و از حالا گمانه‌زنی‌ها در مورد داور این بازی شروع شده است.

از سوی دیگر در خبرها آمده بود که محسن ترکی داربی را قضاوت نخواهد کرد و به احتمال زیاد از بین دو گزینه مسعود مرادی و سعید مظفری‌زاده یک نفر به عنوان داور این دیدار انتخاب خواهد شد.

برخی نیز براین باورند که احتمال انتخاب مرادی برای قضاوت این دیدار بسیار محتمل‌تر از سایر گزینه‌ها است. از این رو که وی سال آخر داوری خود را پشت سر می‌گذارد و دوما رئیس کمیته داوران اعتقاد ویژه‌ای به مرادی دارد و حتی سعی خود را کرد تا در دیدار رفت مرادی را به عنوان داور انتخاب کند اما با بهانه‌جویی‌های مدیران باشگاه پرسپولیس این امر اجرایی نشد.

در حالی که تا بازی دربی دو هفته باقی مانده است و از حالا گمانه‌زنی‌ها در مورد داور این بازی شروع شده است.

هوشنگ نصیرزاده کارشناس داوری کشورمان در گفتگو با خبرنگار سرویس ورزشی «فردا» در خصوص داور دربی هفته آینده خاطرنشان کرد: انتخاب ترکی در دربی پیش نیز کار اشتباهی بود زیرا در داوری فوتبال اصولی وجود دارد که اگر یک داور بازی اول را قضاوت کند نباید بازی دوم را هم سوت بزند. برای دربی هفته آینده احتمال اینکه یکی از دو گزینه مرادی و مظفری‌زاده این بازی را قضاوت کنند زیاد است. به شرط اینکه حرف‌های غیرحرفه‌ای از سوی سرپرستان دو باشگاه به خصوص باشگاه پرسپولیس نشنویم.

وی در ادامه افزود: برای دربی اول که قرار بود داور ایرانی آن را قضاوت کند مظفری‌زاده انتخاب شده بود. از همین رو به وی اعلام شده بود که برای آرامش بیشتر گوشی همراه خود را خاموش کرده و به مسافرت برود. مظفری‌زاده نیز به همراه خانواده برای مسافرت به جزیره کیش رفت اما به یکباره نام ترکی به عنوان داور این مسابقه اعلام شد و از سوی دیگر در دربی دوم چنین حالتی برای مسعود مرادی پیش آمد.

نصیرزاده در پایان در خصوص این مسابقه گفت: این بازی یقیناً با سایر دربی‌های گذشته فرق خواهد کرد و دربی متفاوت‌تری خواهیم دید. از همین رو قضاوت این مسابقه برای داوران کمی سخت خواهد بود.

بنابراین گزارش طبق اخباری که از کمیته داوران شنیده می‌شود حضور علیرضا فغانی به عنوان داور چهارم این دیدار حساس قطعی شده و محمد رضا ابوالفضلی کمک داور دوم خواهد بود و وضعیت بقیه اعضای کادر داوری تا چند روز دیگر مشخص خواهد شد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.132 seconds.